3d modelleme bilgisayarı

3D Modelleme ve İşleme için En İyi İş İstasyonu Bilgisayarı Leave a comment

3D Modelleme ve Rendering için bir Bilgisayar veya İş İstasyonu aramanın en ilginç yanı, 3D Modelleme ve (CPU) Rendering’in çok farklı iki kullanım durumudur .

Her ikisi de bir bilgisayarın donanımını çok farklı şekillerde kullanır!

CPU Rendering

CPU Rendering, işlem sırasında% 100 CPU’nuzun tüm çekirdeklerini kullanır.

Bu, eğer İş İstasyonunuzu sadece 3D Rendering Resimler ve Animasyonlar için kullanacaksanız veya bu konuda Videolar kodlayacaksanız, mümkün olduğu kadar fazla çekirdeği olan CPU’lu bir Bilgisayar arıyor olacaksınız demektir 

Bu çekirdekler nispeten düşük saatlerde olsa bile.

Bunun nedeni render motorunun CPU’nuzdaki her bir çekirdeğe “kova” denilen bir atama yapmasıdır. Her bir çekirdek kendi kepçesini oluşturacak ve sonra eskisini bitirdikten sonra yeni bir kepçe alacaktır.

Çok Çekirdekli İşlemciler için Mükemmel.

İşlemci İşleme İşlemci Çekirdek Kovaları

3D modelleme

Oluşturmanın aksine, 3D modelleme  aktif bir çalışma sürecidir .

Siz (genellikle) bilgisayarınızın başında oturursunuz ve 3D Yazılım ile etkileşime girersiniz.

Bir Yazılımın aktif olarak kullanılması, üzerinde çalıştığı Donanımı tamamen farklı şekillerde kullanır.

Bu örneği ele alalım: Bir araba modeli yapıyorum. Bu Araba, Aynalama, Klonlama, Bükülme Nesneleri ve benzeri gibi, üzerine değiştirici ve Deformasyon uygulayacak Çokgenlerden oluşur.

Bilgisayarınız tüm bunları işlemek için bazı ciddi hesaplamaları yapmak zorundadır, ancak buradaki anahtar, bu hesapların  yalnızca bir TEK CPU Çekirdeğinde yapılmasıdır .

Niye ya? Çünkü Sahne belli bir hiyerarşiye göre inşa edilmiştir. Bir CPU bu hiyerarşi içinde adım adım ilerlemek zorundadır.

Bazı adımları diğer çekirdeklere atlayamaz veya çıkaramaz, çünkü adımların çoğu birbirine bağlıdır!

hierarhcyOrderOfExecution

Ne anlama geliyor?

Açıkçası bu, çok fazla CPU-Çekirdeğine sahip olmanın modellemenizi hızlandırmak için hiçbir şey yapmayacağı ve genellikle Viewport’unuzu daha hızlı hale getirmediği anlamına gelir .

Uzun açıklama kısa:

3B Sahnenizde Modelleme ve aktif olarak çalışmak için mümkün olan en yüksek Saat Hızına sahip bir CPU almanız gerekir .

Bu çekirdeklerin çoğu modelleme için kullanılmayacağından, yalnızca birkaç Çekirdeğe sahip olması önemli değildir.

Şu anda mevcut olan en yüksek clocking işlemcileri bulmak için bu sayfaya bir göz atın .

Aynısı, Bilgisayar Animasyonları üzerinde çalışmak  veya bir CAD İş İstasyonunuçalıştırmak  için de geçerlidir  . Yüksek Saatli CPU, hemen hemen her zaman yüksek Çekirdekli Sayılı İşlemciden daha iyi performans gösterir.

Birini seçmek zorunda olsaydınız: Ana 3D Yazılımınızı hangisini düşünüyorsunuz?

  • karıştırıcı
    1387 oy % 27
  • 3ds Max
    1213 oy % 24
  • Maya
    801 oy 16%
  • Sinema 4D
    661 oy % 13
  • Revit
    332 oy % 7
  • ZBrush
    271 oy % 5
  • Diğer
    203 oy % 4
  • Houdini
    133 oy % 3
  • Modo
    55 oy % 1
  • Artlantis
    19 oy
  • Katana
    oy
TOPLAM OY: 5084
10. NİS, 2019

Çekirdek sayısı arttıkça saat hızı da artar, değil mi?

Şimdi çok fazla çekirdek VE yüksek saat hızına sahip bir CPU almanız gerektiğini düşünmek cazip geliyor . Sonuçta, hızlı çalışabileceğimiz VE hızlı yapabilecek bir iş istasyonumuz olacak, değil mi?

Ne yazık ki, güç tüketimi ve ısı limitleri nedeniyle, genellikle  CPU çekirdeği sayısı ve saat hızları arasında orantılı bir denge vardır .

Bu, CPU’nun Çekirdek sayısı arttıkça, saatin düşeceği ve tersi anlamına gelir.

Çekirdekler ne kadar hızlı çalarsa, işlemci sayısı o kadar az olur.

Birçok Çekirdek çok fazla Güce ihtiyaç duyar ve çok fazla Güç çok fazla ısı üretir.CPU’lara uyulması gereken termal düzenlemeler vardır. Aynısı, düşük saatli çekirdeklerden daha sıcak olacak daha yüksek saatli çekirdekler için de geçerlidir.

Bu oldukça bir serseri, ama 2019 ve bu konuda geliştirecek bir yol bulamazlarsa, büyük CPU Üreticileri bu kadar büyük olmazdı.

AMD ve Intel, bu takasların bir kısmını telafi etmenin güzel bir yolunu düşünüyorlar.

Turbo-Boost’a girin.

Turbo-Boost (Turbo-Çekirdek)

Turbo-Boost, termal ve güç sınırlarına ulaşılana kadar otomatik olarak Çekirdekleri overclock eden bir özelliktir. Soğutma Kalitesine bağlı olarak, süre değişebilir.

Diyelim ki şu anda modellik yapıyoruz ve sadece gerçekten 1-2 Çekirdek kullanıyoruz, Çekirdeklerin geri kalanı boşta.

Turbo boost’un şimdi yaptığı, üretici tarafından belirtilen ve Güç Tüketimi ve Sıcaklığı önceden belirlenmiş sınırlar içinde kaldığı sürece bu 1-2 Çekirdeği overclock ediyor.

Bu sınırlara ulaşılır ulaşılmaz, Turbo-Boost bu iki çekirdeği aşağıya çeker.

hızlı artış

Görüntü Kaynağı: Intel

Bu şekilde, belli bir dereceye kadar CPU’ları , gerektiğinde tüm çekirdeklerin kullanılmadığı durumlarda, gerektiğinde sınırlı çekirdeklerde daha yüksekÇekirdekli (ve düşük baz saatli) alabiliriz .

CPU ve GPU İşlemesi

Halen 3D Yazılımda Resim ve Animasyon Oluşturmanın iki popüler yöntemi vardır:  CPU Rendering ve GPU Rendering .

Ağırlıklı olarak GPU veya CPU üzerinde mi çalışıyorsunuz?

  • Temelde GPU
    1558 oy % 55
  • Temelde CPU
    1284 oy % 45
TOPLAM OY: 2842
12. NİS, 2019

Tahmin ettiğiniz gibi, CPU Rendering, Görüntüyü hesaplamak için İşlemciyi ve GPU Rendering, Grafik Kartını kullanır.

3D Render ve Modelleme için yeni bir Bilgisayar veya İş İstasyonu seçerken farkında olmak istediğiniz GPU ve CPU oluşturma işleminde bazı farklılıklar var :

Her şeyden önce, hemen hemen her popüler 3D Yazılım bugünlerde yerleşik bir CPU Render Motoru ile birlikte geliyor.

Sadece son zamanlarda Octane, Redshift, V-RAY RT  veya FurryBall gibi GPU Render Motorları yavaşça ama kesinlikle CPU Render Motorlarını popüler bir şekilde devralacak kadar olgunlaştı.

Popülerlik, çünkü GPU Render Motorları birçok durumda çok daha hızlıdır ve son derece etkileşimli önizleme Renderer’a izin verir.

Bu, bir projeyi bitirmeden önce daha sık yineleyebildiğiniz için bir 3B Sanatçılar İş Akışını on kat artırabilir ve hızlandırabilir .

Furryball

Resim kaynağı: furryball.aaa-studio.eu

Yeni başlayanlara genellikle CPU’daki 3D Rendering ile başlamaları ve daha sonra bunları uygun şekilde kullanacak kadar öğrendiklerinde (genellikle) maliyetli 3. Taraf GPU Render Motorlarına geçmeleri söylenir.

Bunun değişmek üzere olduğunu düşünüyorum.

Sadece Blender’ların dahili Çevrimleri GPU Render Motoru ve Cinema 4D’lerinyeni ProRender GPU Render Motoru’na bakın.  Her iki GPU oluşturma motoru da yazılımın içine yerleştirilmiştir ve üçüncü taraf eklentilerine güvenmez.

Birini seçmek zorunda olsaydınız: Ana Render Motorunuzu hangisini düşünüyorsunuz?

  • V-Ray
    1316 oy 41%
  • döngüleri
    594 oy 18%
  • Arnold
    352 oy % 11
  • Oktan
    274 oy % 8
  • Redshift
    250 oy % 8
  • Corona
    158 oy % 5
  • Diğer
    151 oy % 5
  • Zihinsel Işın
    93 oy 3%
  • maksvel
    53 oy % 2
TOPLAM OY: 3241
10. NİS, 2019

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir